W dniach 17 - 18 maja 2023 roku uczniowie naszej szkoły mieli okazję uczestniczyć w wycieczce autokarowej w Pieniny.

Wczesnym rankiem o godzinie 6:45 17 maja zebraliśmy się przed szkołą bardzo zaspani. Autokar stał już w pełnej gotowości, a policjanci sprawdzali jego stan techniczny. Po przeliczeniu i sprawdzeniu obecności uczestników wycieczki, wyruszyliśmy w drogę. Od razu wyciągnęlismy nasze zapasy zgromadzone specjalnie na tę okoliczność - chipsy, chrupki, słodkości w każdej postaci... Na szczęście, doświadczony kierowca rozumiał potrzeby uczestników wyjazdu, organizując postoje.

Około godziny 12:00 byliśmy już na miejscu. Niestety, pogoda nie dopisała... Ale nie poddawaliśmy się i dzielnie zdobyliśmy szczyt ze schrnoniskiem "Pod Durbaszką". Góra mierzyła 850 m n.p.m. Wdrapanie się tam nie było najłatwiejsze i wielu  z nas zaliczyło poślizgi i upadki.  Przemoczeni, ale szczęśliwi zakwaterowaliśmy się w pensjonacie "Józefina" w Ochotnicy Dolnej. Tam zjedliśmy ciepły posiłek i spędziliśmy integracyjnie wieczór. Harmonogram działań i wydarzeń tego wieczoru niech pozostanie słodką tajemnicą uczestników wycieczki.

Drugi dzień wyjazdu przedstawiał się bardzo obiecująco. Zaraz po śniadaniu udaliśmy się w odwiedziny do  pana Tadeusza Olesia. W jego prywatnej galerii w Krościenku nad Dunajcem mogliśmy zobaczyć wystawę spreparowanych zwierząt. Pan Tadeusz Oleś jest emerytowanym pracownikiem Pienińskiego Parku Narodowego, wcześniej wieloletnim pracownikiem Muzeum Przyrodniczego PAN w Krakowie. Przez wiele lat gromadził okazy zwierząt – ptaków, ssaków, gadów, płazów, owadów – występujących nie tylko na terenie Pienin i Podhala, ale też i egzotycznych zwierząt pozyskanych z ogrodów zoologicznych Chorzowa, Krakowa i Łodzi. Okazy spreparowanych zwierząt najczęściej pochodzą z wypadków, polowań.

Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzenie kościoła św. Michała Archanioła  w Dębnie Podhalańskim. Relikt przeszlości jest jednym z najlepiej zachowanych drewnianych kościołów i jednocześnie znanym polskim zabytkiem wpisanym na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Wyróżnia się wkomponowaną w krajobraz sylwetką i wyjątkowo cennym ruchomym wyposażeniem,  a także unikatową polichromią patronową w układzie pasmowym pochodzącą z około 1500 roku, najstarszą z wykonanych na drewnie i w całości zachowanych w Europie.

Ostatnim punktem dnia był rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim.  Była to nie lada atrakcja.

Dzięki obecności przewodników podczas spaceru mogliśmy dostrzec piękno Szczawnicy oraz usłyszeć legendę o mieszkańcach Zamku w Niedzicy.

Wszystko co dobre, szybko się kończy. Nasza wycieczka również...  Około godziny 21:00 bezpiecznie wróciliśmy pod szkołę. Niektórzy zdali sobie sprawę, że to ich ostatnia wycieczka zoraganizowana w tej szkole. Wzruszeń nie było końca...

Mamy świadomość, że organizacja wycieczki oraz opieka nad uczniami to wielkie przedsięwzięcie dla naszych nauczycieli. Z tego miejsca serdecznie chciałabym w swoim imieniu oraz wszystkich uczestników wycieczki podziękować paniom: Magdalenie Szczepce, Barbarze Gawłowskiej- Kozak, Małgorzacie Rożkiewicz oraz Agnieszce Musiał. Dziękujemy za zaangażownie i poświęcenie cennego czasu i organizację tak ważnego wydarzenia w naszym życiu.

Zuzanna Jaroń

Galeria

Platforma e-learningowa

aktywna tablica

Copyright © 2024 ZSP Bogucice. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.