W dniu 21.10.2024r. uczniowie klas I-III oraz grupa 5-6 latków pod opieką pani Doroty Staworzyńskiej, Bogumiły Białej, Elżbiety Matyjas, Justyny Burek wybrali się na wycieczkę do Chęcin. Głównym punktem wycieczki było zwiedzanie Zamku w Chęcinach. Chęciny, a w zasadzie zamek w Chęcinach uległ znacznej przemianie w czasie ostatnich lat – naprawiono i odbudowano mury, wieże z których można podziwiać niesamowitą panoramę Gór Świętokrzyskich. O historii zamku i miasta bardzo ciekawie opowiedziała nam pani przewodnik.
Mury, dziedziniec, wieże, wystawa herbów pokazała nam jako to dawniej na zamku bywało – można to było skonfrontować. Szczególne zainteresowanie wzbudziły narzędzia „naprawy charakteru”. Zdjęcia w dybach wśród dzieci cieszyły się bardzo dużą popularnością. Przewodnik opowiedziała wiele ciekawostek, które zainteresowały uczestników wycieczki. Po zwiedzaniu nastąpił szał kupowania pamiątek.
Wycieczka była zdecydowanie udana !!!
Dnia 17 października Samorząd Uczniowski wraz z opiekunami zorganizował dyskotekę szkolną dla chętnych uczniów klas 4-8. Dyskoteka była świetną okazją do wspólnej zabawy, integracji rówieśniczej oraz spędzenia czasu w aktywny sposób. Rolę Dj-a w trakcie dyskoteki pełnili uczniowie klasy 7 – Wojciech Jaroń oraz Bartosz Grdulski. Opiekę podczas dyskoteki pełniły Panie: Agnieszka Musiał, Dorota Staworzyńska, Magdalena Szczepka, Justyna Burek.
W dn.17. 10.2024 r. w naszej szkole odbyła się lekcja przyrody na żywo pt. "Płazy", w której wzięły udział wszystkie dzieci z przedszkola oraz z klas 1-8 wraz ze swoimi opiekunami. Pani prowadząca pokaz omawiała i prezentowała zebranym żywe okazy płazów: kumaki, rzekotki, salamandrę tygrysią- największy ogoniasty płaz. Największą atrakcją była wielka, jadowita, amerykańska ropucha aga oraz najmniejszy jadowity płaz- drzewołaz. Wszyscy z wielkim zainteresowaniem słuchali i oglądali prezentowane zwierzątka.
Już czekamy na kolejną lekcję przyrody na żywo , która odbędzie się w przyszłym roku. Tym razem będą to owady.
Koordynatorem pokazu była pani od przyrody- Ewa Robaszyńska
W ramach projektu Cyberlekcje 3.0, uczniowie klas IV – VI wzięli udział w webinarze pt. „Nadużywanie nowych technologii” mającym na celu zrozumienie tego zjawiska oraz jego wpływu na codzienne życie.
Badania wykazały, że:
Nadużywanie nowych technologii to złożony problem, który ma wiele wymiarów. Oto kluczowe aspekty dotyczące tego zjawiska:
1. Wpływ na zdrowie psychiczne
2. Problemy zdrowotne
3. Relacje międzyludzkie
4. Skutki edukacyjne
5. Strategie przeciwdziałania
Nadużywanie nowych technologii to poważny problem, który wymaga uwagi zarówno ze strony rodziców, nauczycieli, jak i samych użytkowników. Kluczowe jest wyważenie korzystania z technologii z codziennymi aktywnościami, aby uniknąć negatywnych skutków.