W dniu 21.10.2024r. uczniowie klas I-III oraz grupa 5-6 latków pod opieką pani Doroty Staworzyńskiej, Bogumiły Białej, Elżbiety Matyjas, Justyny Burek wybrali się na wycieczkę do Chęcin. Głównym punktem wycieczki było zwiedzanie Zamku w Chęcinach. Chęciny, a w zasadzie zamek w Chęcinach uległ znacznej przemianie w czasie ostatnich lat – naprawiono i odbudowano mury, wieże z których można podziwiać niesamowitą panoramę Gór Świętokrzyskich. O historii zamku i miasta bardzo ciekawie opowiedziała nam pani przewodnik.

 Mury, dziedziniec, wieże, wystawa herbów pokazała nam jako to dawniej na zamku bywało – można to było skonfrontować. Szczególne  zainteresowanie wzbudziły narzędzia „naprawy charakteru”. Zdjęcia w dybach wśród dzieci cieszyły się bardzo dużą popularnością. Przewodnik opowiedziała wiele ciekawostek, które zainteresowały uczestników wycieczki. Po zwiedzaniu nastąpił szał kupowania pamiątek.

Wycieczka była zdecydowanie udana !!!       

Galeria

Dnia 17 października Samorząd Uczniowski wraz z opiekunami zorganizował dyskotekę szkolną dla chętnych uczniów klas 4-8. Dyskoteka była świetną okazją do wspólnej zabawy, integracji rówieśniczej oraz spędzenia czasu w aktywny sposób. Rolę Dj-a w trakcie dyskoteki pełnili uczniowie klasy 7 – Wojciech Jaroń oraz Bartosz Grdulski. Opiekę podczas dyskoteki pełniły Panie: Agnieszka Musiał, Dorota Staworzyńska, Magdalena Szczepka, Justyna Burek.

Galeria

W dn.17. 10.2024 r. w naszej szkole odbyła się lekcja przyrody na żywo pt. "Płazy", w której wzięły udział wszystkie dzieci z przedszkola oraz z klas 1-8 wraz ze swoimi opiekunami. Pani prowadząca pokaz omawiała i prezentowała zebranym żywe okazy płazów: kumaki, rzekotki, salamandrę tygrysią- największy ogoniasty płaz. Największą atrakcją była wielka, jadowita, amerykańska ropucha aga oraz najmniejszy jadowity płaz- drzewołaz. Wszyscy z wielkim zainteresowaniem słuchali i oglądali prezentowane zwierzątka.
Już czekamy na kolejną lekcję przyrody na żywo , która odbędzie się w przyszłym roku. Tym razem będą to owady.
Koordynatorem pokazu była pani od przyrody- Ewa Robaszyńska

Galeria

W ramach projektu Cyberlekcje 3.0, uczniowie klas IV – VI wzięli udział w webinarze  pt. „Nadużywanie nowych technologii” mającym na celu zrozumienie tego zjawiska oraz jego wpływu na codzienne życie.

Badania wykazały, że:

  • 70% uczniów korzysta z urządzeń mobilnych powyżej 4 godzin dziennie.
  • 50% rodziców zauważyło negatywny wpływ technologii na relacje rodzinne.

Nadużywanie nowych technologii to złożony problem, który ma wiele wymiarów. Oto kluczowe aspekty dotyczące tego zjawiska:

1. Wpływ na zdrowie psychiczne

  • Depresja i lęk: Nadmierne korzystanie z mediów społecznościowych może prowadzić do poczucia izolacji, niskiej samooceny i depresji.
  • Zaburzenia snu: Ekspozycja na niebieskie światło emitowane przez ekrany wpływa na jakość snu, co z kolei wpływa na zdrowie psychiczne i fizyczne.

2. Problemy zdrowotne

  • Fizyczne skutki: Długotrwałe korzystanie z technologii prowadzi do bólu pleców, problemów z wzrokiem oraz otyłości z powodu braku ruchu.
  • Uzależnienie: Coraz więcej osób doświadcza objawów uzależnienia od gier komputerowych czy mediów społecznościowych, co wpływa na ich codzienne funkcjonowanie.

3. Relacje międzyludzkie

  • Izolacja społeczna: Zbyt duża ilość czasu spędzanego online może ograniczać bezpośrednie interakcje z innymi ludźmi.
  • Problemy w rodzinie: Nadużywanie technologii może prowadzić do konfliktów w rodzinie, zwłaszcza gdy członkowie rodziny spędzają czas w swoich urządzeniach zamiast ze sobą.

4. Skutki edukacyjne

  • Problemy z koncentracją: Dzieci i młodzież, które spędzają dużo czasu na technologii, mogą mieć trudności z koncentracją i uczeniem się.
  • Spadek wyników w nauce: Nadużywanie technologii może prowadzić do obniżenia wyników w nauce, ponieważ czas poświęcany na naukę jest zastępowany przez czas spędzany w sieci.

5. Strategie przeciwdziałania

  • Edukacja: Ważne jest, aby uczyć dzieci i dorosłych, jak korzystać z technologii w sposób zdrowy i odpowiedzialny.
  • Ustalanie limitów: Wprowadzenie ograniczeń czasowych na korzystanie z technologii może pomóc w zachowaniu równowagi.
  • Aktywności offline: Zachęcanie do aktywności fizycznych i spędzania czasu na świeżym powietrzu może zmniejszyć czas spędzany przed ekranem.

Nadużywanie nowych technologii to poważny problem, który wymaga uwagi zarówno ze strony rodziców, nauczycieli, jak i samych użytkowników. Kluczowe jest wyważenie korzystania z technologii z codziennymi aktywnościami, aby uniknąć negatywnych skutków.

Galeria

Platforma e-learningowa

 

aktywna tablica

Cyberlekcje 3 0 KV 5

Cyberlekcje_baner_2537x832.png

logo wieksze4

Copyright © 2024 ZSP Bogucice. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.